fbpx Kamil Manuszewski, absolwent i twórca gier, na "Historii w grach" | Wydział Historyczny

Jesteś tutaj

Kamil Manuszewski, absolwent i twórca gier, na "Historii w grach"

Kamil Manuszewski, absolwent i twórca gier, na "Historii w grach"

Ostatnie zajęcia "Historia w grach", które odbyły się w dniu 19.11.2021  w ramach najnowszej specjalności "Historia w przestrzeni medialnej" były szczególne.

Prezentację prowadził Kamil Manuszewski, absolwent Wydziału Historycznego UG oraz jeden z dwóch liderów projektu Divide et Impera do gry Total War: Rome 2.

Już od ponad 20 lat seria Total War przenosi graczy na pola bitew rozsiane po całym i dziejące się w różnych epokach. Każda z gier składa się z warstwy strategicznej, gdzie zarządza się i rozwija własne państwo oraz z warstwy taktycznej, gdzie dowodzi się poszczególnymi oddziałami.

Obecnie Total War to aż 14 tytułów, każdy wzbogacony o liczne dodatki, pozwalające wcielać się m. in. w japońskiego daimyo, mykeńskiego króla czy samego Napoleona Bonaparte.
Szeroką popularność zdobyły fanowskie modyfikacje, które znacząco rozbudowują gry z tej serii, często skupiając się na dokładniejszym oddaniu realiów danej epoki.

Przykładem takiej modyfikacji jest Divide et Impera, projekt stale rozwijany od 2013 roku, którego celem jest jak najwierniejsze przybliżenie graczom historii Europy, Afryki i Azji mniejszej od III w. p.n.e do II w. n.e. Obecnie projekt posiada ponad 255,000 subskrybentów.

Na liczne zmiany składają się m. in.
- Przerobiona od podstaw mechanika bitew, starająca się poprawić sztuczną inteligencję i dodać starciom realizmu
- Ponad 2,000 nowych jednostek dla ponad 45 grywalnych nacji, w tym także system rekrutacji zależy od regionu
- Unikatowy system populacji, z podziałem na klasy społeczne, dodający głębi systemowi rekrutacji
- Dodany system zaopatrzenia, wymagający od gracza lepszego planowania ekspansji
- System reform wojskowych, zależy od różnych czynników dla danych kultur
- Setki nowych budynków i zmieniona ekonomia gry
- Rozbudowany rozwój postaci

 

Praca przy tego typu projektach wymaga wstępnego planowania oraz postawienia sobie celów do osiągnięcia. Następnie trzeba upewnić się jakie narzędzia będą nam niezbędne do ukończenia kolejnych etapów. Ważnym etapem jest zbieranie materiałów, zawsze pomocne są znajomości wśród zagranicznych grup zajmujących się podobnymi projektami, można w ten sposób uzyskać dostęp do źródeł często nieosiągalnych we własnym kraju. Gdy już mamy wszystkie potrzebne informacje, następuje etap wdrażania wszystkiego do samej gry i dokładne testy wszelkich zmian, gdzie znowu liczna społeczność miłośników tego typu modyfikacji okazuje się niezwykle pomocna.

Po ukończeniu prac najpopularniejszym miejscem na publikację jest platforma Steam Workshop, która obecnie wyparła inne strony internetowe i fora, gdzie zazwyczaj udostępniało się projekty dla użytkowników. W celu uzyskania większej popularności, pomocne jest dodatkowe promowanie modyfikacji na platformach typu Facebook, Youtube.

 

 

Fot. W. Kulczykowski1
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Wacław Kulczykowski
Treść wprowadzona przez: Wacław Kulczykowski
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 19 listopada 2021 roku, 9:29