System jakości kształcenia
System jakości kształcenia na Wydziale Historycznym
Celem Systemu Jakości Kształcenia jest stałe doskonalenie jakości kształcenia studentów na wszystkich rodzajach i formach studiów na Wydziale Historycznym, stałe monitorowanie i analizowanie procesu kształcenia zgodnie z misją UG, która zakłada dbałość o kształcenie w celu zdobywania i uzupełniania wiedzy oraz przygotowanie do pracy zawodowej studentów, a w szczególności:
- Dbałość o ciągłe podnoszenie jakości oferty edukacyjnej Wydziału Historycznego.
- Podejmowanie działań na rzecz innowacyjności w zakresie procesu dydaktycznego.
- Systematyczna analiza programów studiów, metod i sposobów osiągania zamierzonych efektów kształcenia.
- Podejmowanie inicjatyw na rzecz podnoszenia kwalifikacji kadry dydaktycznej.
- Wdrażanie uchwał i zarządzeń władz uniwersyteckich oraz realizacja planu działania wyznaczonego przez Uczelniany Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Sporządzanie rocznych raportów samooceny Wydziału.
Nad funkcjonowaniem sytemu jakości kształcenia na Wydziale Historycznym czuwa Dziekan Wydziału oraz Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia, w skład którego wchodzą pracownicy naukowi – reprezentanci wszystkich instytutów oraz przedstawiciele studentów i doktorantów. Zespół czuwa nad planowaniem i wdrożeniem procedur zmierzających do poprawy jakości kształcenia na Wydziale, ujednoliceniem procedur związanych z działalnością sfery administracyjnej uczelni mającej związek z jakością kształcenia (godziny pracy dziekanatów, sekretariatów, instytutów, katedr i zakładów, dostępność informacji związanej z tokiem kształcenia, prawidłowego układania planów zajęć, sposobu załatwiania indywidualnych spraw studenckich). Zespół opracowuje treści i koordynuje badania ankietowe przeprowadzane na Wydziale.
Oceną funkcjonowania systemu jakości kształcenia zajmuje się Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia.
W instytutach istotny wpływ na jakość kształcenia mają Rady Programowe dla prowadzonych kierunków studiów, które dostosowują programy studiów do nowych uregulowań prawnych, opracowują opisy efektów uczenia się w odniesieniu do wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Akty prawne związane z jakością kształcenia w UG
https://jakoscksztalcenia.ug.edu.pl/system_jakosci/akty_prawne
Jakość kształcenia na UG
https://jakoscksztalcenia.ug.edu.pl/
Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu UG
Inicjatywy dydaktyczne UG
https://jakoscksztalcenia.ug.edu.pl/inicjatywy_dydaktyczne
Raporty z badań ankietowych dotyczących kształcenia i rekrutacji
https://jakoscksztalcenia.ug.edu.pl/system_jakosci/badania_ankietowe