Relacja z drugiej edycji międzynarodowej konferencji „Games of War”

W dniu 24 lutego 2025 r., w trzecią rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie, odbyła się druga edycja międzynarodowej, hybrydowej konferencji naukowej "Games of War". Konferencja odbyła się na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego i została zorganizowana we współpracy z Katedrą Systemów i Technologii Multimedialnych Instytutu Naukowo-Badawczego Technologii Informacyjnych Narodowego Uniwersytetu Ekonomicznego im. Simona Kuznetsa w Charkowie, Uniwersytetem WSG (Polska) oraz Europejskim Uniwersytetem Humanistycznym (Litwa).

Konferencja poświęcona była badaniu narracji i refleksji historycznych osadzonych w grach wideo skupionych tematycznie wokół rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Celem wydarzenia było zgłębienie złożonych aspektów tych gier, a także zwrócenie uwagi uczestników na nowoczesne formy prezentowania i przekazywania informacji o wojnie.

Konferencja rozpoczęła się od uroczystego powitania uczestników i uczestniczek przez Dziekana Wydziału Historycznego UG, dr. hab. Arkadiusza Janickiego, prof. UG.

W trakcie konferencji zostało zaprezentowanych 13 referatów przez następujących prelegentów i prelegentki:

Jari-Pekka Kaleva (dyrektor generalny European Games Developer Federation), Oleksii Sytianov (scenarzysta i projektant gier, CEO Koen Games, twórca STALKER), Yaraslau Kot (białorusko-ukraiński specjalista i projektant gier, pomysłodawca i współorganizator konferencji), Oleksiy Yevsyeyev & Oleksandr Pushkar (Katedra Systemów i Technologii Komputerowych Narodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Charkowie), Elsa Isaksson (doktorantka na Uniwersytecie w Lund, członkini Psychological Defence Research Institute), Michał Palmąka (student historii na Wydziale Historycznym UG), Anastasiia Kot (studentka drugiego roku Games and Multimedia na Uniwersytecie w Leirii w Portugalii), Aliaksandr Razhkov (duchowny, badacz gier i specjalista w dziedzinie teologii oraz religioznawstwa), Michał Mochocki (badacz i projektant gier, wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim), Oleksii Sukhorukov (psycholog, założyciel HealGame Ukraine i ekspert w dziedzinie cyberpsychologii), Lana Kruchek (współzałożycielka, menedżerka marki i dyrektorka artystyczna VP Production), Oleksandr Ruzevych (ekspert ds. stosunków międzynarodowych, geopolityki i bezpieczeństwa), Kate Edwards (wielokrotnie nagradzana: Forbes' "50 Over 50" Vision List, the Women in Games Hall of Fame, weteranka branży gier komputerowych).

Po wysłuchaniu referatów konferencja została podsumowana i oficjalnie zamknięta przez Dziekana Wydziału Historycznego UG, dr. hab. Arkadiusza Janickiego, prof. UG, oraz Yaroslaua Kota.

Organizatorami konferencji byli: Dziekan Wydziału Historycznego UG, dr hab. Arkadiusz Janicki, prof. UG, dr Wacław Kulczykowski, dr Yaroslau Kot oraz dr Oleksiy S. Yevsyeyev.

Organizację wydarzenia z ramienia Uniwersytetu wsparli członkowie i członkinie Ogólnouczelnianego Koła Naukowego Gier Analogowych i Cyfrowych UGranie: Nadia Fiałek, Mikołaj Kornacki, Rafał Mojko, Klaudia Soczewka. Sprawny przebieg konferencji od strony technicznej zapewnił Dariusz Sobczuk.

Konferencja została objęta patronatem Prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz, Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka oraz Jego Magnificencji Rektora UG, prof. Piotra Stepnowskiego.

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 26. luty 2025 - 13:31; osoba wprowadzająca: Monika Nagórska Ostatnia zmiana: czwartek, 27. luty 2025 - 12:24; osoba wprowadzająca: Monika Nagórska