"Waterworks!" - historyczna gra komputerowa
Waterworks! - internetowa, naukowa gra komputerowa
https://www.facebook.com/ArcheologiaOnline
https://twitter.com/archeonline
Podsumowanie
Waterworks!: https://scriptwelder.itch.io/waterworks
W dniu 16 lipca 2020 r. premierę miała naukowa gra komputerowa „Waterworks!”. Gra powstała na podstawie wyników badań historyczno-archeologicznych prowadzonych przez dr Wacława Kulczykowskiego z Wydziału Historycznego UG we współpracy z twórcą gier Mateuszem „scriptwelderem” Sokalszczukiem w ramach projektu popularyzującego naukę pt. Archeologia Live & Online.
Do tej pory w grę zagrano łącznie 309.853 razy! (stan na 04.01.2020)
W grę zagrali gracze z całego świata, z czego najbardziej popularna jest w krajach takich jak: Stany Zjednoczone, Polska, Niemcy, Anglia, Kanada, Rosja, Chiny, Niderlandy, Japonia czy Brazylia.
O grze informowały media z całego świata. Łącznie odnotowaliśmy aż 46 różnych publikacji na portalach internetowych, w prasie, radiu oraz telewizji.
Na największych portalach z internetowymi grami komputerowymi „Waterworks!” otrzymało wyjątkowo wysokie oceny:
Itch.io: 4.9/5
Armor Games: 97/100
Newgrounds.com: 4.6/5
Na portalu Newgrounds.com gra została okrzyknięta 3. najlepszą grą lipca 2020 r. i jest obecnie 4. najlepszą grą strategiczną 2020 r.
PC Gamer ocenił grę na 83/100, co w kontekście tak prestiżowego, brytyjsko-amerykańskiego magazynu komputerowego jest ogromnym sukcesem!
W listopadzie 2020 r. magazyn PC GAMER wyróżnił Waterworks! jako jedną z najlepszych darmowych gier komputerowych 2020 r.
W grudniu 2020 r. dr Wacław Kulczykowski oraz Mateusz "scriptwelder" Sokalszczuk zostali nominowani do finału Nagrody "Popularyzator Nauki 2020" m.in. za grę "Waterworks!".
Finał w styczniu 2021 r.
8-11 grudnia 2020 r. gra została zaprezentowana na międzynarodowym festiwalu Games for Impact, czyli internetowym festiwalu gier zaangażowanych społecznie
Poniżej prezentujemy pełną listę doniesień medialnych oraz wybrane komentarze graczy:
https://fb.watch/2OOhiz89vc/
Gry bywają odtrutką na monotonię domowej izolacji. Podsumowanie roku 2020 w grach wideo