Podstawowe informacje
1. Wydział Historyczny UG mieści się w dwóch budynkach:
- na kampusie uniwersyteckim: ul. Wita Stwosza 55, Gdańsk:
w nim znajduje się m.in. Biuro Dziekana, Dziekanat Wydziału Historycznego UG, Instytut Historii UG oraz Bliblioteka Humanistyczna UG
- na ul. Bielańskiej 5 na Starym Mieście w Gdańsku:
tam należy szukać m.in. Instytutu Archeologii i Etnologii UG, Instytutu Historii Sztuki UG oraz Biblioteki Historii Kultury UG
2. Kontakt do pracowników Dziekanatu znajdziesz TUTAJ
3. Inauguracja roku akademickiego 2022/2023 odbędzie się 30 września 2022 r. o godz. 10.00 w Sali Teatralnej im. Jerzego Limona w budynku Neofilologii Wydziału Filologicznego ul. Wita Stwosza 51 w Gdańsku Oliwie
Szczegółowy program uroczystości TUTAJ.
4. Niezbędnik studenta 1. roku UG znajdziesz TUTAJ
5. Koniecznie regularnie obserwuj aktualności na stronie Wydziału Historycznego UG oraz wydziałowy Facebook
Formalności
1. AKCEPTACJA ZASAD POBIERANIA OPŁAT i WYSOKOŚCI OPŁAT: zaloguj się do Portalu Studenta i zaakceptuj! Uwaga: masz na to 14 dni od dnia podpisania ślubowania (link do strony z zarządzeniem w sprawie opłat i w sprawie wysokości opłat - https://ug.edu.pl/studenci/studia-i-i-ii-stopnia-oraz-jednolite-magisterskie/studiowanie-na-ug/oplaty/oplaty-za-uslugi-edukacyjne
2. Legitymacja studencka: wniosek o nią złożysz za pośrednictwem PORTALU STUDENTA, gdzie logujesz się za pomocą swojego numeru indeksu.
3. Indeks: na Uniwersytecie Gdańskim obowiązuje indeks w formie elektronicznej. Dostęp do niego otrzymasz po zalogowaniu się do PORTALU STUDENTA
4. Regulamin studiów: zasady, prawa i obowiązki studenta UG TUTAJ
Stypendia i akademiki
1. Stypendia: studenci mogą liczyć na uzyskanie pomocy materialnej w postaci stypendium socjalnego, Rektora dla najlepszych studentów, dla osób niepełnosprawnych oraz zapomogi losowej.
Więcej informacji TUTAJ
W sprawie stypendiów proszę kontaktować się z Centrum Obsługi Stypendialnej Studentów i Doktorantów UG
2. Akademiki: studenci mogą starać się o miejsce w Domach Studenckich UG. Regulamin określający zasady przyznawania miejsc TUTAJ .
Studenci z niepełnosprawnością
1. Biuro ds. osób z niepełnosprawnością
https://bariery.ug.edu.pl/pl/zadania_biura_ds_osob_z_niepelnosprawnoscia/
Szkolenia i zapisy
Kalendarz akademicki i plany zajęć
1. Organizacja roku akademickiego: sesje, przerwy świąteczne i międzysemestralne oraz inne ważne daty
3. Plany zajęć: dostępne zazwyczaj na tydzień przed rozpoczęciem roku akademickiego
Aktywność dodatkowa
2. Program wymiany studenckiej ERASMUS+ oraz MOST
4. Centrum Aktywności Studenckiej i Doktoranckiej: https://www.facebook.com/CASIDUG/
Zachęcamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi na temat kierunków i specjalności na Wydziale Historycznym UG, które przygotowali dla Państwa pracownicy Wydziału w tym władze Wydziału i Instytutów, opiekunowie kierunków, pracownicy naukowi i administracyjni, doktoranci oraz Koła Naukowe.
Materiał został przygotowany w wersji [PDF], a w nim m.in.:
-
Prezentacja Wydziału oraz Instytutów
-
Siedem kierunków, dziesięć specjalności - tyle możliwości!
-
Młodość i pasja. Doktoranci na Historycznym
-
Pozytywnie zakręceni. Koła na Historycznym
-
Administracja Wydziału Historycznego
-
Otwarci i nieszablonowi. Inicjatywy na Historycznym
-
Czasopisma Wydziału Historycznego