Studenci Projektowania Gier Historycznych i Koła „UGranie” na Poznań Game Arena 2025
Ostatni weekend października (24-26.10.2025 r.) był dla studentów kierunku Projektowanie Gier Historycznych oraz członków Ogólnouczelnianego Koła Naukowego Gier Cyfrowych i Analogowych „UGranie” czasem wyjątkowym - wszystko za sprawą wyjazdu na Poznań Game Arena, największe targi gier i branży cyfrowej w Polsce.
Wyjazd był nie tylko okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w grach digitalowych i technologiach interaktywnych. Studenci reprezentowali również Wydział Historyczny UG, opowiadając o naszym młodym, dynamicznie rozwijającym się kierunku, który ma już drugą grupę pierwszego roku, oraz nawiązując kontakty dotyczące praktyk i współpracy zewnętrznej.
Podczas targów członkowie UGrania:
- poznali działalność kół naukowych związanych z grami na innych polskich uniwersytetach;
- testowali historyczne produkcje — m.in. "Medieval Dynasty" i "Assassin’s Creed Shadows";
- wzięli udział w prelekcjach, w tym dotyczącej serii "Wiedźmin";
- rozmawiali ze stowarzyszeniami zajmującymi się grami fabularnymi RPG i malowaniem figurek, planując potencjalne warsztaty dla koła;
- odwiedzili także wydarzenia towarzyszące festiwalowi GIC, gdzie wysłuchali wykładu Alexa Polina, jednego z prowadzących zajęcia na kierunku.
Jak podkreślają studenci, tegoroczny wyjazd był również doskonałą „wprawką” przed przyszłoroczną edycją, podczas której Koło UGranie oraz kierunek Projektowanie Gier Historycznych planują wystąpić już w roli wystawców, promując działalność dydaktyczną i naukową Wydziału Historycznego na najważniejszych wydarzeniach branżowych w Polsce.
Wyjazd został zrelacjonowany przez Oskara Rybaka, studenta Projektowania Gier Historycznych i członka Koła UGranie.