Studenci Projektowania Gier Historycznych i Koła „UGranie” na Poznań Game Arena 2025

Ostatni weekend października (24-26.10.2025 r.) był dla studentów kierunku Projektowanie Gier Historycznych oraz członków Ogólnouczelnianego Koła Naukowego Gier Cyfrowych i Analogowych „UGranie” czasem wyjątkowym - wszystko za sprawą wyjazdu na Poznań Game Arena, największe targi gier i branży cyfrowej w Polsce.

Wyjazd był nie tylko okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w grach digitalowych i technologiach interaktywnych. Studenci reprezentowali również Wydział Historyczny UG, opowiadając o naszym młodym, dynamicznie rozwijającym się kierunku, który ma już drugą grupę pierwszego roku, oraz nawiązując kontakty dotyczące praktyk i współpracy zewnętrznej.

Podczas targów członkowie UGrania:

  • poznali działalność kół naukowych związanych z grami na innych polskich uniwersytetach;
  • testowali historyczne produkcje — m.in. "Medieval Dynasty" i "Assassin’s Creed Shadows";
  • wzięli udział w prelekcjach, w tym dotyczącej serii "Wiedźmin";
  • rozmawiali ze stowarzyszeniami zajmującymi się grami fabularnymi RPG i malowaniem figurek, planując potencjalne warsztaty dla koła;
  • odwiedzili także wydarzenia towarzyszące festiwalowi GIC, gdzie wysłuchali wykładu Alexa Polina, jednego z prowadzących zajęcia na kierunku.

Jak podkreślają studenci, tegoroczny wyjazd był również doskonałą „wprawką” przed przyszłoroczną edycją, podczas której Koło UGranie oraz kierunek Projektowanie Gier Historycznych planują wystąpić już w roli wystawców, promując działalność dydaktyczną i naukową Wydziału Historycznego na najważniejszych wydarzeniach branżowych w Polsce.

Wyjazd został zrelacjonowany przez Oskara Rybaka, studenta Projektowania Gier Historycznych i członka Koła UGranie.

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 21. Listopad 2025 - 13:43; osoba wprowadzająca: Monika Nagórska Ostatnia zmiana: piątek, 21. Listopad 2025 - 15:12; osoba wprowadzająca: Monika Nagórska