Procedura nadania stopnia doktora
Procedura nadania stopnia doktora od dn. 01.10.2019 (tryb eksternistyczny)
NA WYDZIALE HISTORYCZNYM UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO PRZEPROWADZA SIĘ POSTĘPOWANIA O NADANIE STOPNIA NAUKOWEGO DOKTORA W DZIEDZINIE NAUK HUMANISTYCZNY W DYSCYPLINIE:
- ARCHEOLOGIA
- HISTORIA
- NAUKI O SZTUCE
- NAUKI O KULTURZE I RELIGII.
Postępowania prowadzone są na podstawie Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 742) i Uchwały nr 12/23 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 2 marca 2023 roku z późn. zm. w sprawie określenia Procedury nadania stopnia naukowego doktora w Uniwersytecie Gdańskim.
Postępowanie o nadanie stopnia doktora od dnia 1 października 2019 r. (tryb eksternistyczny)
- WYZNACZENIE PROMOTORA/PROMOTORÓW
1) Wniosek o wyznaczenie promotora
3) Koncepcja rozprawy doktorskiej.
4) Harmonogram przygotowywania rozprawy.
5) Wykaz dotychczasowych osiągnięć naukowych.
7) Dane wnioskodawcy wraz z klauzulą RODO.
8) Oświadczenie o ponoszeniu kosztów związanych z postępowaniem o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym.
- WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA O NADANIE STOPNIA DOKTORA
- Wniosek o wszczęcie postępowania o nadanie stopnia doktora.
- Rozprawa doktorska wraz ze streszczeniem w języku angielskim (5 egzemplarzy dla dziekanatu w tym: 3 egz. rozprawy doktorskiej dla recenzentów (oprawione) + 1 egz. do archiwum + 1 egz. do biblioteki (zbindowane, wydrukowane dwustronnie).
Szósty egzemplarz doktorant przekazuje osobiście promotorowi.
Do rozprawy doktorskiej przygotowanej w języku obcym należy dołączyć streszczenie w języku polskim. W przypadku gdy rozprawa doktorska nie jest pracą pisemną, dołącza się opis w językach polskim i angielskim.
- Rozprawa doktorska wraz ze streszczeniem w j. angielskim w wersji elektronicznej, w formacie Microsoft Word (.docx) i Adobe Acrobat (.pdf) na jednym nośniku pamięci zewnętrznej np. pendrive.
- Pozytywna opinia promotora lub promotorów.
- Dokument potwierdzający posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędny.
- Certyfikat lub dyplom ukończenia studiów, poświadczający znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2.
- Co najmniej 1 artykuł naukowy lub 1 monografia naukowa, spełniające wymagania określone w art. 186 ust. 1 pkt 3 lit. a i b Ustawy, których autorem lub współautorem jest osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora.
- Oświadczenie określające indywidualny wkład osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora w powstawanie publikacji ‒ w przypadku publikacji wieloautorskiej.
- Raport ze sprawdzenia rozprawy z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego ‒ jeżeli rozprawa jest pracą pisemną.
- Oświadczenie o zgodności wersji papierowej rozprawy doktorskiej z wersją elektroniczną.
- Oświadczenie, że praca nie jest plagiatem.
- Zgoda na udostępnienie rozprawy doktorskiej do wglądu w czytelni Biblioteki Głównej UG.
UWAGA: Zgodnie z § 25 załącznika do Uchwały Senatu UG nr 12/23, „w przypadku osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym od dnia wyznaczenia tej osobie promotora lub promotorów do dnia wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora nie może upłynąć więcej niż 6 lat”.
- OPŁATA ZA DYPLOM DOKTORSKI
Osobie, której nadano stopień doktora wydaje się oryginał i jeden odpis dyplomu w języku polskim, a na jej wniosek także jeden odpis dyplomu w tłumaczeniu na język angielski. Wniosek do Przewodniczącego RD UG należy złożyć do dziekanatu lub mailowo w terminie 30 dni od dnia podjęcia uchwały o nadaniu stopnia, z podaniem tytułu pracy doktorskiej w języku angielskim.
Wpłaty za dyplom należy dokonać na numer konta UG: 59 1240 1271 1111 0010 4368 2415,
Gdańsk, Bank PeKaO IV O/Gdańsk, ul. Kołobrzeska 43,
Uniwersytet Gdański, ul. Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańsk.
W tytule przelewu prosimy wpisać następującą informację:
Wydział Historyczny, opłata za dyplom doktorski dla …………………..(imię i nazwisko).
Dowód opłaty należy przesłać do Pani dr Dagmary Wójcik-Fudalewskiej z Biura Nauki Uniwersytetu Gdańskiego, pok. R 401, tel. 058-523-31 68 na adres: dagmara.wojcik-fudalewska@ug.edu.pl i do dziekanatu Szkoły Doktorskiej przy Wydziale Historycznym.
Za wydanie oryginału dyplomu doktorskiego wraz z odpisem w języku polskim pobiera się opłatę w wysokości – 60 zł.
Za wydanie odpisu dyplomu doktorskiego w języku obcym pobiera się opłatę w wysokości – 80 zł.
Za wydanie duplikatu dyplomu doktorskiego pobiera się opłatę w wysokości - 90 zł.
Na Uniwersytecie Gdańskim dyplomy doktorskie są uroczyście wręczane na inauguracji roku akademickiego, o dokładnym terminie uroczystości zostaną Państwo poinformowani przez Dziekanat Wydziału Historycznego.
- OPŁATY ZA POSTĘPOWANIE O NADANIE STOPNIA DOKTORA W TRYBIE EKSTERNISTYCZNYM.
Osoba, która ubiega się o nadanie stopnia doktora, wnosi na rzecz Uniwersytetu opłatę za przeprowadzenie postępowania w tej sprawie, chyba że:
1) ukończyła kształcenie w szkole doktorskiej Uniwersytetu Gdańskiego;
3) jest pracownikiem Uniwersytetu.
W przypadkach uzasadnionych Rektor lub prorektor działający na podstawie upoważnienia Rektora może zwolnić z opłaty w całości lub w części osobę, która ubiega się o nadanie stopnia doktora, na jej wniosek złożony w terminie 30 dni od dnia wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
W przypadku podjęcia przez Senat lub radę dyscypliny naukowej uchwały o umorzeniu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora albo uchwały o odmowie nadania stopnia doktora, osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora albo pracodawca tej osoby wnosi opłatę w części odpowiadającej poniesionym przez Uniwersytet rzeczywistym kosztom przeprowadzania postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
Wysokość i warunki wnoszenia opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora określa umowa zawierana przed wszczęciem postępowania między Uniwersytetem i osobą ubiegającą się o nadanie stopnia doktora.
W przypadku, gdy opłatę za przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora wnosi pracodawca osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora, umowa określająca wysokość i warunki wnoszenia opłaty jest zawierana między Uniwersytetem i pracodawcą tej osoby.
Wzory umów określa zarządzenie Rektora.